Prins Ali Vilken Magi, Aliababa!

Värd kväll igår?
Nae, inte ens värt att berätta om..

Iaf imorse vakna jag och Fanny gjorde frukost, varmchoklad me grädde o macka mmmmhh :*
Jag älskar att göra egen choklad med kakao mjölk o socker, finns inget bättre på morgonen speciellt om det är kallt!
Så här är mitt lilla recept på god choklad!

  • En kopp kall mjölk
  • 1 tsk kakao
  • 2-3 tsk socker
  • vispad grädde
  • malen kanel
Först mät upp en kopp mjölk, häll i kastrullen och sätt på högsta grad.
Det brukar vara lagom att ta fram kakao och socker sedan sänka nån grad.
Sedan vispar du i kakao och socker och vispa försiktigt helatiden tills det blivit varmt, häll i koppen lägg på lite vispad grädde och en smula kanel över.
Busenkelt!
De ända man måste tänka på är att mängden ökar så häll inte allt för mycket mjölk för då kmr inte allt få plats sen igen, de sväller på nått sätt har jag märkt (y)

Efter frukosten fixade vi oss lite och åkte o handla mat till min skäggagam,
när vi kom hem blev de lunch och sedan såg vi som ni kan ha gissat på rubriken, Aladdin!
Asså jag älskar disney filmer och musiken till, de var lite nostalgi att titta på filmen då jag inte gjort de på hundra år! Men jag måste säga att jag tycker inte den va så läskig idag dom jag tyckte då ;)

Naeh, blev ett kort inlägg idag nu ska jag städa mitt rum och även hos Rosie som min ödla heter.
Kanske dags att göra henne helt handtam nu? Ja!



En bild från ett par veckor sedan, och hon har vuxit så det har knakat i terrariet sen dess!

Kommentarer
Cornelia

Uppdatera gumman!!<3



Blogg: http://anniefilippa.blogg.se/
2010-04-10 @ 22:39:23
Ida

Jaa jag ska idag :) <3



Blogg: http://idaemiliah.blogg.se/
2010-04-11 @ 10:17:42




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback
RSS 2.0