Tips!

Som jag lovade tidigare i veckan så har jag nu prövat tre olika frisör schampon som jag tänkte berätta lite om.
De tre märkena jag har har prövat är:

L'Oréal


Dancoly Angel

Matrix



Jag kan ju börja att presentera L'Oréal's Vitamino Color Shampo och balsam.
Det här står på förpackningen:
Tvättar skonsamt och skyddar färgen i håret.
Håret blir luftigt och lätt att reda ut.
Du får ett mjukt och glänsande hår med vibrerande djup färg.


Själv arbetar vi just nu med L'Oréal's produkter i skolan och jag gillar deras schampon starkt!
Håret blir mjukt fint och glansigt. Vitamino Color luktar även väldigt gott, typ godis hallon haha!
Jag brukar även blanda mina produkter t.ex. tvätta med ett färgbevarande schampo och sedan ha i ett annat typ utav balsam. Så om en kund/modell har tråkigt och "slickat" hår brukar jag köra i ett balsam för volym. Funkar perfa!
Och eftersom jag har provat produkterna på massor utav olika hår så måste jag säga att jag kan rekomendera de till folk!
Priset kan variera i mängder, men leta upp de på nätet eller gå till din frisör, eftersom de är drygt och man inte behöver ta så mycket av de som med schampon från t.ex. Ica så räcker shampon från frisörer längre än vanliga.



Sen har vi Dancoly's Angel serie Water Depth Spa schampo och Marine Depth Spa balsam.
Så här beskriver de sina produkter:
Rikt på växtpreparat & aminosyror.
Marint Collagen
återfuktar, stärker, ger lyster & volym samt skyddar håret.
Reparerar skadat hår som blir blankt & följsamt.


Jag har provat de här shampot och balsamet och jag är lite besviken.
Jag tyckte inte alls de kändes bra, redan när man tog shampot i håret kände jag hur mitt hår bara stretade emot, de blev torrare än vanligt. Och då är de här produkterna för torrt och skadat hår, vilket jag har.
Däremot vet jag inte hur de skulle funka på ett annat typ utav hår. Så jag kan inte helt utesluta de.
Angel är inte så jätte vanligt att hitta hos frisörer men gör du det så pröva de absolut, kanske funkar bättre på dig än på mig. Och som jag sa tidigare de kan vara dyrt, men värt pengarna!



Sist men inte minst har jag prövat Matrix Biolage schampo och balsam.
Så här besättar de om just Hydrathérapie:
Hydrathérapie återfuktar torrt hår med intensiv fukt vilket resulterar i ett mjukt och formbart hår.

På min praktiksalong där jag är just nu använder de Matrix Biolage shampon och balsam.
Och jag fullkommligt älskar dem, eftersom de finns ganska många olika typer går de att matcha till alla hår. Och håret blir mjukt följsamt och du luktar riktigt fräscht om håret, jag får känslan utav vår när jag shamponerar kunder med dessa produkter.
Priset på "min" salong är 149 kr för schampo och 149 kr för balsam, alltså ca 300 kr ligger det på.
Och de är värt pengarna, du ska bara ha en gnutta till håret, är håret tillräckligt blött när du har i produkterna ska de räcka med en liten klick utan problem.



Jag hoppas att jag har fått er att öppna ögonen för kanske ett nytt schampo eller balsam och va inte rädda för att pröva, är ni ösäkra finns det ofta i små resekitt som inte är så dyra. Köp ett sånt och testa er fram till att hitta erat Schampo och Balsam och såklart, det går att använda produker från olika märken tillsammans eller olika typer från samma märke.

Nu ska jag lägga vetekudde på magen igen och ta't lungt innan jag ska hjälpa mamma med tvätten!
Ciao ! ♥

Kommentarer




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback
RSS 2.0