jag kommer bli bra, någon dag...

Vad gör man när man inte orkar?
Du ligger där i sängen säger tilldig själv 100 gånger att nu MÅSTE jag gå upp.
Men ändå ligger du kvar där och glor upp i taket eller slänger täcker överhuvudet och ställer fram mobilen en halvtimma. Så ser de ut just nu, jag orkar inte. Jag får inte till det.
Jag vet inte vad det beror på, att jag har ättit 3 ransoner med penicilin på 2 månader eller att jag har en konstant migrän och kräks stup i kvarten.
Säger det direkt, nej jag är INTE gravid för er som undrar.
Det jobbiga är att det inte bara är svårt att gå upp ur sängen utan så mycket fler saker, gå ut med Maiya, skriva i bloggen, göra mina arbeten jag kommer mer o mer efter med, städa mitt rum, fixa någons hår osv...
Jag har en hel hög med saker som ska göras, det är heller inte så att jag kan skyffla iväg det och det är borta. Utan det ligger kvar. För ingen kan göra något åt saken förutom jag själv.
Men vad gör man när man inte orkar? När man inte klarar av att ta sig själv i kragen? Hur gör jag? Hur ska jag få allt att funka?
Jag vill inte vara hon som gav upp, vill inte vara tjejen som inte klarade av skolan, inte den som skolkade mesta delen utav gymnasiet. Jag vill klara det här, jag intalar mig själv att jag kan. Men endå tar det stopp. Jag vill bli frisör, för jag vet att jag kan om jag vill. Men endå står de en stor jävla port ivägen som säger:
Låt hoppet fara

Kommentarer
Katten

Jag vet att du klarar det.



2010-12-13 @ 23:23:15




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback
RSS 2.0