Dag ett...

Första dagen på praktiken idag då!
Snacka om många fjärilar i magen när jag satt utanför salongen halv nio och väntade på min handledare, som också är min moster. Trots att jag känner henne är det klart det var nervöst, känner ju faktiskt inte de andra tre i salongen. Lokalen vi är i är uppdelad i två salonger, så de är två salonger i en lokal.
Och varje salong har två Frisörer. ;)

Så vad fick jag göra?
Till en börjar svarade jag i telefonen, ganska svårt måste jag erkänna i allafall när man inte riktigt fattar tidsbokningen. Men jag lyckades boka om en kund och boka in nya.
Och telefonen gick iett idag me avbokningar och liknande.

Jag fick stå och titta hur mycket jag ville, alltså jag tittade på när de jobbade i stort sett heltiden, jag fick se nya tekniker och lära mig en massa!!!

Sedan städade jag hjälpte till att fixa med spolar och lite sånt där smått o gott :)
Klockan sex var de dags att åka hem, fick skjuts hem av min gulliga moster.

Jag måste säga att jag trivs, trivs som bara den.
Alla är jätte trevliga, det finns nått att göra helaiden och jag känner att jag redan lärt mig nya saker.
Tänk vad de kan bli på två veckor?!

Såg säsongsstarten på Top Model, måste säga att vissa var helt grymma men aa Jesus tjejen var nog lite för mkt.
Ajja, jag gillade Sundai extremt mycket, hon var så sjukt snygg och verkade vara en skit gullig tjej. Men som vanligy när 14 tjejer kastas in i ett hus, då blir dom som dårar, som i alla andra säsonger ;)

Men nu är jag trött som en gnu ska ut med hunden och sen sova gott o längta tills imorgon igen.
Ciao! ♥

Kommentarer




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback
RSS 2.0