Från rödhårig och krullig till korthårig och blond?

Tänkte berätta och visa lite hur mitt hår har fördärvats den senaste veckan...

Fredagen förra veckan fick jag för mig att nu ska krullet BORT så jag tjatade lite på Bisse och även klassen hjälpte till lite. Det slutade med att hon började klippa, det var som om att jag bara kände hur huvudet blev lättare, helt creapy! Jag satt utan spegel framför mig så jag hade ingen aning om vad hon gjorde. Hon frågade min kära klass ska vi ha kortare här, kanske tunna ur här? Osv ...
Jag höll på att dö så nervös jag var..
När jag var klar fick jag springa in på toan och kolla mig i spegeln ensam.. Jag tror till och med att jag skrek när jag såg hur jag såg ut, skit snygg klippning, men på mig????
Det var sjukt konstigt att se mig själv såhär kort, men krullet var ju borta så jag var endå nöjd.
Jag tycker fortfarande att jag ser lite pojkaktig ut men de kanske försvinner.
Nu har jag dock ingen bild på hur håret såg ut i färg osv i fredags men ni får de slut resultatet sen.

Sedan blev det måndag och jag var i skolan klockan åtta medans klassen hade sovmorgon för vi skulle ha programråd. Det visade sig att det blev två lärare och jag, det sög så vi sket i de. Istället satte min lärare igång att avfärga mitt hår, efter avfärgningen fick jag en färg som såg ut som Pippi's hår, och det är sant!
Sedan torkade vi de och satte på en hätta så drog Bisse jätte mycket slingor i hela håret.
Såg ut såhär...



Snacka om att man är ful i hätta!

Men efter vi dragit slingor körde vi i blekning, den fick sitta i hur länge som helst. Blekningen var så jävla dålig den torka och smulade och gjorde inget åt håret! Jag tror vi körde i blekning en gång till, faktiskt, med iaf, blev en toning på håret för att de skulle bli bra. Och det var de inte, jag var så jävla ful sån ful färg och mer slingor fick dras på mig. Sedan blekte vi två gånger till på ett parti utav håret där de röda inte släppt så mycket.
När vi hade blek för 4-8 gången ?! Så la vi i en toning igen, och jag trodde jag skulle dö! De sved i hela hårbottnen och jag kunde inte ha ögonen öppna för då sved det och jag fick tårar i ögonen, och jag var inte ensam jag tror man dog när mans tog precis ovanför de asså, det verkligen stank! Fy och blä, sen blev jag blå i topparna helt enkelt.
Då körde vi i en snabb färgrensning och sen fick mitt hår vila, en inpackning och sen så stylade Bisse håret på mig. Jag är fortfarande inte nöjd med färgen alls, den är för gul på mig, jag måste bli mer "grå" i håret. Så håret får vila ett par dagar till sen bleker vi de igen! Och jag måste säga att de är ett under att jag ens har hår kvar på skallen! :D

Men såhär ser det ut just nu..



(lovar att fixa bra bilder, nån dag)

De är inte lätt att bli blond, och hade jag inte gått frisörutbildningen hade detta kostat mig minst 5000 kr på salong om de ens räcker. Sen är det många salonger som aldrig ens skulle försöka göra de. Så det inget jag rekomenderar, och ABSOLUT INTE att göra hemma med hemma färger du köper i butiker. Där kan jag lova att ni kommer ha de sämsta håret i hela världen! Så Don't Try!

För mig blir det att så fort jag får pengar ska jag åka och köpa en ny Trauma Treatment Från L'anza, lovar er, den är den bästa hjälpen för slitet hår och är icke testad på djur, och det gillar vi! Så leta upp den hos er frisör, och visst den är dyr. MEN gör du rätt och använder den som frisören säger så räcker den ett bra tag, jag hade min i 4-5 månader om inte mer och använde den varje dag. Prisvärt!

Ni som blev nyfikna på Trauma Treatment, så ska jag berätta hur den ska användas:
Den lägger du i håret som en Leave-In. Du handdukstorkar håret och tar en klick i händerna masserar handflatorna mot varandra några sekunder sen ta i det i hela håret!
Den funkar som värmeskydd så du kan platta föna och styla som vanligt.
Den är färgbevarande och ha gärna i trauma treatment den dagen du ska färga håret.
Håret känns bättre bara på någon vecka, de lovar jag!


 

Nu ska jag göra annat!
Ciao!♥





Kommentarer




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback
RSS 2.0