"Jag är inte någon stressboll"

Var en väldigt rolig sak som vi kom på i efterhand idag hemma hos Frida ;)
Partajjet igår var skit kul och jag tror aldrig jag varit uppe så länge som jag var igår, till halv fem iaf var det.
Jag är riktigt kvällstrött egentligen. Så det var bra jobbat för att vara mig.

I veckan har det varit så himla mycket så jag har inte hunnit berätta/visa från frisörlektionen i fredags...
Amelie, min bästa vän's syster kom och så skulle jag klippa henne, när jag hade trollat med saxarna och fönat  ur håret på henne förberedda jag inför att göra en uppsättning.
Jag valde att göra en uppsättning i nät som blev riktigt snygg. Eftersom Amelie inte ville ha en "bröllopsuppsättning" så gjorde jag denna som inte blir lika formell utan riktigt tuff tycker jag, och det passar till det mesta.
Jag använde mig endast utav hennes egna hår inget löshår, massor utav nålar och nät som passade till hennes hårfärg. Och ja, hon har väldigt tjockt och långt hår, därför kunde jag få det så stort och snyggt.
Man kan även sätta i löshår och lägga i lösa slingor i andra färger för att göra det ännu snyggare, eller så satsar man på att görade små "groparna" så att de inte bli för mycket utav allt.
Jag lovar, hon var snyggast i håret på sin valborgs fest ;)







Jag var jätte nöjd faktiskt :)
Och tacksam att min lärare är svin bra på att förklara och hjälpa en! <3

Nej nu ska jag träna lite med Morbrors hund sedan åka iväg och klippa Andreas mamma.
Ciao! ♥

Kommentarer




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback
RSS 2.0