Kärring!

MINST sagt! Jag är så arg nu IGEN! Ursch!
Började med att vi stod på balkongen hos Andreas och två hankatter på gården ryker ihop...
Den ena katten hamnar överst och den undre sparkar med benen och river loss stora tussar utav päls på den ena. Någon utav dem tar sig loss, antagligen var det den som blev riven på magen son släppte. Sedan jaga den undre katten upp den skadade i ett träd. Anledningen till att de släppte var att jag sprang ut och skulle få isär dom. Jag lyckades få den övre katten som var nederst i trädet att hoppa ner. Sedan kom den andra efter. Och den som hade blivit sparkad i magen, la sig på magen reste sig la sig på magen igen och hostade...
Jag höll på i kanske 10 minuter sen fick jag tag i den, tänkte ta me den och kolla så den var okej, men de började fräsa och rivas så jag släppte den. Han sprang iväg och stannade en bit ifrån dess ägares balkong. En kompis till Andreas mamma kom dit, hon frågade kärringen på balkongen om det var hennes katt och berättade vad som hänt. Tantjäveln säger, oj då! De ska jag kanske kolla på då...
Lät inte trovärdigt på nått sätt. Jag hade lust att kasta nått i huvet på henne!
Jag förstår inte varför människor skaffar djur och inte tar hand om dem!!

Katter ska vara steriliserade och avmaskade, är honkatter inte steriliserade ska de få p-spruta eller p-piller. Ifall de ska gå ut dvs... De är så onödigt med att de parar sig, katter hamnar i fel när de kostar 50 kr på blocket. En katt borde vara värd minst en tusenlapp oavsett ras...

Jag är ingen kattmänniska men de ska fan inte fara illa. Dom lever har känslor och behöver kärlek och mat.
Det gäller alla djur men nu blev de katter för den där jävla "kattägaren" jag mötte idag hon ska fan i mej ha stryk!!!!!!


Andreas katt Strumpan ♥


Kommentarer




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback
RSS 2.0