long time no seen

Gick upp kvart över fyra / halv fem idag...
Höll verkligen på att dö när jag stod och fönade Martinas hår!
Men men, fönade håret med en stor rullborste för att få volymen på hjässan, när det var klart tvättade vi hennes löshår och la på tork medan jag började spakla på hennes Make.
Fått massor utav bra tips av Johan på Praktiken, världens bästa den där mannen!
Eftersom han har en sån "söt" klännign hade vi bestämt att hår och make skulle vara rockigare.
Svart/rosa sotade ögon, lösögonfransar och en fin bas.



Fortsatte sedan att fixa damens hår, flätor runt ansatserna och tuperat hela hjässan!
Borsta slätt, spraya, borsta slätt spraya... Lite av ett evighetsjobb ;)
Martina lockade löshåret vart efter jag satte i håret under hennes fluff, la över flätorna till motsatta sidor och lockade hennes eget hår.
Perfektionisten fick spelet på hår som lossnade toppar som låg fel osv, men Martina lugna ner mig asusual...
Satte i pälor och satte upp alla locka med storva peruksnålar. På så sätt slipper hon ha lösa lockar som hänger på balen när hon dansar, och de stora nålarna kan hon hur enkelt som helst plocka ner efter dansen och till efterfesten, 2 in 1 we like!



Borsta tänder efter att ha tagit på sig klänningen resulterar i att man får ta på sig morgonrocken, tänk om man kunde se ut sådär varje morgon ;)
Nääh, nu ska jag snygga till mig själv och fixa till vi ska åka och kolla på Martina o Louis bal, kommer antagligen gråta med alla tanter som tycker att de är så vackert.
Mer bilder kommer !

Ciao!

Kommentarer




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback
RSS 2.0